lov
Gyldig for salgskontrakter indgået fra 25. december 2014
INDHOLDSFORTEGNELSE:
-
GENERELLE BESTEMMELSER
-
ELEKTRONISKE TJENESTER I ONLINE -BUTIKEN
-
BETINGELSER FOR AT SLUKKE EN SALGSAFTALE
-
METODER OG BETALINGSFRISTER FOR PRODUKTET
-
KOSTNAD, METODER OG LEVERINGSDATO OG MODTAGELSE AF PRODUKTET
-
PRODUKTKLAGE
-
EKSTRAJUDISKE METODER TIL AFGØRELSE AF KLAGER OG FORPLIGTELSE AF KLAMMER, UDEN FOR REGLER FOR ADGANG TIL DENNE PROCEDURER
-
RETTEN TIL AT TEGNE FRA KONTRAKTEN
-
BESTEMMELSER VEDRØRENDE ENTREPRENEURS
-
AFSLUTTENDE BESTEMMELSER
Online butik KeeShoes bekymrer sig om forbrugerrettigheder. Forbrugeren må ikke give afkald på de rettigheder, han tillægges ved lov om forbrugerrettigheder. Bestemmelserne i aftalerne, der er mindre gunstige for forbrugeren end bestemmelserne i forbrugerrettighedsloven, er ugyldige, og i stedet finder bestemmelserne i forbrugerrettighedsloven anvendelse. Derfor er bestemmelserne i disse forordninger ikke beregnet til at udelukke eller begrænse forbrugerrettigheder, der tillægges dem ved lovpligtige lovbestemmelser, og enhver tvivl bør forklares til fordel for forbrugeren. I tilfælde af manglende overholdelse af bestemmelserne i disse forordninger med ovenstående bestemmelser har disse bestemmelser forrang og bør anvendes.
-
GENERELLE BESTEMMELSER
-
Online butik tilgængelig på internetadressen KeeShoes drives af Dorota Bauer driver virksomhed under virksomhedens navn Dorota Bauer fodtøj indgået i det centrale register og oplysninger om økonomisk aktivitetfra Republikken Polen drevet af økonomiministeren, der har: adressen på forretningsstedet og adresse til service: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice, NIP 8360013865, REGON 750425486, email adresse: butik @ KeeShoes, telefonnummer: +48 46832 14 60.
-
Disse forordninger er rettet til både forbrugere og iværksættere, der bruger onlinebutikken (med undtagelse af punkt 11 i forordningen, som kun er beregnet til iværksættere).
-
Administratoren af personoplysninger, der behandles i forbindelse med implementeringen af bestemmelserne i disse regler, er tjenesteudbyderen. Personoplysninger behandles til formål inden for omfanget og på grundlag af principperne i fortrolighedspolitikken, der er offentliggjort på Online Store -webstedet. Det er frivilligt at give personlige oplysninger. Hver person, hvis personoplysninger behandles af tjenesteudbyderen, har ret til at inspicere deres indhold og retten til at opdatere og rette dem.
-
Definitioner:
-
ARBEJDSDAG - en dag fra mandag til fredag eksklusive helligdage.
-
REGISTRATIONSFORM - en formular, der er tilgængelig i onlinebutikken, hvor du kan oprette en konto.
-
ORDERFORM - Elektronisk service, en interaktiv form, der er tilgængelig i onlinebutikken, der gør det muligt at afgive en ordre, især ved at tilføje produkter til den elektroniske kurv og definere vilkårene i salgsaftalen, herunder leverings- og betalingsmetode.
-
KUNDE - (1) en fysisk person med fuld juridisk kapacitet og i tilfælde, der er fastsat i almindeligt gældende regler, også en fysisk person med begrænset juridisk kapacitet; (2) juridisk person eller (3) en organisatorisk enhed uden juridisk person, som loven anerkender juridisk kapacitet - som har indgået eller agter at indgå en salgsaftale med sælgeren.
-
CIVIL CODE - Civil Code Act af 23. april 1964 (Journal of Laws 1964 nr. 16, punkt 93, med senere ændringer).
-
KONTO - Elektronisk service, en samling af ressourcer i tjenesteudbyderens IKT -system markeret med et individuelt navn (login) og adgangskode leveret af tjenestemodtageren, hvor data fra tjenestemodtageren og oplysninger om ordrer, han har afgivet i Online Butikken indsamles.
-
NYHEDSBREV - Elektronisk service, elektronisk distributionstjeneste leveret af tjenesteudbyderen via e -mail, som gør det muligt for alle tjenestemodtagere, der bruger den, automatisk at modtage cyklisk indhold fra tjenesteudbyderen af efterfølgende udgaver af nyhedsbrevet, der indeholder oplysninger om produkter, nyheder og kampagner i Online butik.
-
PRODUKT - tilgængelig i onlinebutikken en bevægelig ting er genstand for salgsaftalen mellem kunden og sælgeren.
-
FORORDNINGER - disse regler i onlinebutikken.
-
ONLINE STORE - Tjenesteudbyderens online butik tilgængelig på internetadressen: KeeShoes.
-
SÆLGER; SERVICE UDBYDER - Dorota Bauer drive forretningsaktivitet under virksomhedens navn Dorota Bauer fodtøj indgået i det centrale register og oplysninger om den økonomiske aktivitet i Republikken Polen, som føres af ministeren med ansvar for økonomi, der har: adressen på forretningsstedet og adresse til service: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice, NIP 8360013865, REGON 750425486, email adresse: butik @ KeeShoes, telefonnummer: +48 46832 14 60.
-
SALGSAFTALE - en produktsalgsaftale indgået eller indgået mellem kunden og sælgeren via onlinebutikken.
-
ELEKTRONISK SERVICE - en service, der leveres elektronisk af tjenesteudbyderen til tjenestemodtageren via onlinebutikken.
-
SERVICEMODTAGER - (1) en fysisk person med fuld juridisk kapacitet og i tilfælde, der er fastsat i almindeligt gældende regler, også en fysisk person med begrænset juridisk kapacitet; (2) juridisk person eller (3) en organisatorisk enhed uden juridisk person, som loven anerkender juridisk kapacitet - brug eller har til hensigt at bruge den elektroniske service.
-
FORBRUGERRETTIGHEDSLov, lov - lov af 30. maj 2014 om forbrugerrettigheder (Journal of Laws fra 2014, punkt 827, med ændringer)
-
ORDER - Kundens hensigtserklæring indsendt via ordreformularen og direkte rettet mod at indgå en produktsalgsaftale med sælgeren.
-
-
-
ELEKTRONISKE TJENESTER I ONLINE -BUTIKEN
-
Følgende elektroniske tjenester er tilgængelige i onlinebutikken: Konto, bestillingsformular og nyhedsbrev.
-
Konto - brug af kontoen er mulig efter at have fulgt to på hinanden følgende trin af tjenestemodtageren - (1) udfyldelse af registreringsformularen, (2) klik på "Opret en konto". I registreringsformularen er det nødvendigt for tjenestemodtageren at angive følgende tjenestemodtagerens data: navn og e-mail-adresse og adgangskode.
-
Kontoelektronisk service leveres gratis på ubestemt tid. Tjenestemodtageren har til enhver tid og uden begrundelse mulighed for at slette kontoen (fratrædelse fra kontoen) ved at sende en passende anmodning til tjenesteudbyderen, især via e-mail til følgende adresse: sklep @ KeeShoes eller skriftligt til følgende adresse: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice.
-
-
Ordreformular - brugen af ordreformularen begynder, når kunden tilføjer det første produkt til den elektroniske kurv i onlinebutikken. Afgivelse af en ordre finder sted, efter at kunden har gennemført to på hinanden følgende trin - (1) efter udfyldelse af bestillingsformularen og (2) klik på onlinebutikkens websted efter udfyldelse af bestillingsformularfeltet " Køb nu "- indtil da er det muligt at ændre de indtastede data (for at gøre dette skal du følge de viste meddelelser og oplysninger, der er tilgængelige på Online Store-webstedet). I bestillingsformularen er det nødvendigt for kunden at angive følgende data vedrørende kunden: navn og efternavn / firmanavn, adresse (gade, hus / lejlighedsnummer, postnummer, by, land), e-mail-adresse, kontaktperson telefonnummer og data vedrørende salgsaftalen: Produkt (er), produktets (er) mængde, sted og leveringsmetode for produktet (erne), betalingsmetode. For kunder, der ikke er forbrugere, er det også nødvendigt at angive firmanavn og skatte -id.
-
Den elektroniske servicebestillingsformular leveres gratis og er af engangskarakter og slutter, når ordren afgives gennem den, eller når kunden stopper med at placere ordren igennem den.
-
-
Nyhedsbrev - brugen af nyhedsbrevet finder sted efter indtastning af e -mail -adressen i fanen "Nyhedsbrev", der er synlig på Online Store -webstedet, hvortil efterfølgende udgaver af nyhedsbrevet skal sendes og klikkes på " Tilmelde ". Du kan også abonnere på nyhedsbrevet ved at markere det relevante afkrydsningsfelt, når du opretter en konto - ved oprettelse af kontoen abonneres kunden på nyhedsbrevet.
-
Nyhedsbrevet Elektronisk service leveres gratis på ubestemt tid. Tjenestemodtageren kan til enhver tid og uden begrundelse afmelde nyhedsbrevet (trække sig fra nyhedsbrevet) ved at sende en passende anmodning til tjenesteudbyderen, især via e-mail til følgende adresse: [email protected] eller skriftligt til følgende adresse: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice.
-
-
-
Tekniske krav, der er nødvendige for samarbejde med IKT -systemet, der bruges af tjenesteudbyderen: (1) en computer, bærbar computer eller anden multimedieenhed med internetadgang (2) adgang til elektronisk post (3) Internetbrowser: Mozilla Firefox version 11.0 og nyere eller Internet Explorer version 7.0 og nyere, Opera version 7.0 og nyere, Google Chrome version 12.0.0 og højere; (4) anbefalet minimum skærmopløsning: 1024x768; (5) aktivering af cookies og Javascript -understøttelse i webbrowseren.
-
Tjenestemodtageren er forpligtet til at bruge onlinebutikken på en måde, der er i overensstemmelse med lov og moral, med respekt for personlige rettigheder og ophavsret og intellektuel ejendomsret til tjenesteudbyderen og tredjeparter. Servicemodtageren er forpligtet til at indtaste faktuelt korrekte data. Tjenestemodtageren må ikke levere ulovligt indhold.
-
Klageprocedure:
-
Klager i forbindelse med levering af elektroniske tjenester fra tjenesteudbyderen og andre klager i forbindelse med driften af onlinebutikken (undtagen produktklageproceduren, som blev angivet i pakken bind 6 og 7 i forordningen) Tjenestemodtageren kan f.eks. Indsende:
-
skriftligt til følgende adresse: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice;
-
i elektronisk form via e-mail til følgende adresse: butik @ KeeShoes;
-
Det anbefales, at servicemodtageren i klagebeskrivelsen angiver: (1) oplysninger og omstændigheder vedrørende klagens emne, især typen og datoen for uregelmæssigheder; (2) tjenestemodtagerens anmodninger og (3) kontaktoplysninger for den person, der indsender klagen - dette vil lette og fremskynde behandlingen af klagen fra tjenesteudbyderens side. Kravene i den foregående sætning er kun anbefalinger og påvirker ikke effektiviteten af klager indsendt uden den anbefalede beskrivelse af klagen.
-
Serviceudbyderen reagerer på klagen med det samme, senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for dens indsendelse.
-
-
-
BETINGELSER FOR AT SLUKKE EN SALGSAFTALE
-
Indgåelsen af salgsaftalen mellem kunden og sælgeren finder sted, efter at kunden har afgivet en ordre ved hjælp af ordreformularen i onlinebutikken i henhold til punkt 2.1.2 i forordningen.
-
Produktprisen, der vises på onlinebutikkens websted, er angivet i polske zlotys og inkluderer skatter. Om den samlede pris inklusive skatter af produktet, der er genstand for ordren, samt leveringsomkostninger (inklusive gebyrer for transport, levering og posttjenester) og andre omkostninger, og når størrelsen af disse gebyrer ikke kan bestemmes - om forpligtelsen til at betale dem, informeres kunden om onlinebutikkens websted, når ordren afgives, herunder på tidspunktet for kunden udtrykker viljen til at være bundet af salgsaftalen.
-
Proceduren for indgåelse af en salgsaftale i onlinebutikken ved hjælp af ordreformularen
-
Indgåelsen af salgsaftalen mellem kunden og sælgeren finder sted, efter at kunden har afgivet en ordre i onlinebutikken i henhold til punkt 2.1.2 i forordningen.
-
Efter afgivelse af ordren bekræfter sælger straks modtagelsen og accepterer samtidig ordren til udførelse. Bekræftelse af modtagelse af ordren og dens accept for implementering finder sted ved at sende kunden en passende e-mail til kundens e-mail-adresse, der blev oplyst ved bestillingen, som mindst indeholder sælgers erklæring om modtagelse af ordren og dens accept til implementering og bekræftelse af salgsaftalens indgåelse. Ved modtagelse af ovenstående e-mail af kunden indgås en salgsaftale mellem kunden og sælgeren.
-
-
Konsolidering, sikring og tilgængeliggørelse af indholdet af den indgåede salgsaftale for kunden sker ved (1) at levere disse regler på onlinebutikkens websted og (2) sende kunden den e-mail-besked, der er nævnt i punkt 3.3.2. Af Forordninger. Indholdet i salgsaftalen registreres og sikres yderligere i IT -systemet i sælgers online butik.
-
-
METODER OG BETALINGSFRISTER FOR PRODUKTET
-
Sælger giver kunden følgende betalingsmetoder under salgsaftalen:
-
Kontant ved levering ved levering.
-
Kontant betaling ved personlig afhentning.
-
Betaling via bankoverførsel til sælgers bankkonto.
-
Bank: Bank Polska Kasa Opieki SA.
-
Kontonummer: 61 1240 3321 1111 0000 2853 8840.
-
-
Elektroniske betalinger og kortbetalinger via webstedet Transferuj.pl - mulige aktuelle måder betalinger er angivet på webstedet i Online Store, når du afgiver en ordre og på webstedet http://transferuj.pl.
-
Afregning af transaktioner med elektroniske betalinger og betalingskort udføres i overensstemmelse med kundens valg via Transferuj.pl -webstedet. Betjeningen af elektroniske betalinger og betalingskort leveres af:
-
Transferuj.pl - virksomheden Krajowy Integrator Płatności Spółka Akcyjna (tidligere Brachia Sp. J.) med hjemsted i Poznań (registreret kontor: Św. Marcin 73/6, 61-808 Poznań), blev optaget i iværksætterregistret for National Court Register under nummer 0000412357, registreringsfiler, der opbevares af District Court Poznań - Nowe Miasto i Wilda i Poznań, aktiekapital på 4.798.500,00 PLN fuldt indbetalt, NIP: 7773061579.
-
-
-
-
Dato for betaling:
-
Hvis kunden vælger kontante betalinger ved personlig afhentning, betaling via bankoverførsel, elektroniske betalinger eller betaling med kreditkort, Kunden er forpligtet til at foretage betalingen inden for 7 dage kalender fra datoen for salgsaftalen.
-
Hvis kunden vælger betalingen levering ved betaling, Kunden er forpligtet til at foretage betalingen ved levering.
-
-
-
KOSTNAD, METODER OG LEVERINGSDATO OG MODTAGELSE AF PRODUKTET
-
Produktlevering er tilgængelig på Republikken Polens område.
-
Leveringen af produktet til kunden betales, medmindre andet er angivet i salgsaftalen. Produktleveringsomkostninger (inklusive gebyrer for transport, levering og posttjenester) angives for kunden på webstedets online butik. ved bestilling, herunder når kunden udtrykker sin vilje til at være bundet af salgsaftalen.
-
Personlig indsamling af produktet af kunden er gratis.
-
Sælger giver kunden følgende leverings- eller afhentningsmetoder af produktet:
-
Post levering, kontant ved levering.
-
Kurerbetjening, kurerbetjening.
-
Personlig samling på følgende adresse: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice - på følgende dage: Mandag, tirsdag, onsdag, fredag - fra 10:00 til 18:00, torsdag - fra 9:00 til 17:00 og lørdage - fra 10: 00.00: 00.00 til 14.00 (eksklusive helligdage).
-
-
Datoen for levering af produktet til kunden totaler op til 7 hverdagemedmindre en kortere frist er angivet i beskrivelsen af produktet eller ved bestillingen. For produkter med forskellige leveringstider er leveringsdatoen den længste angivne dato, som dog ikke kan overstige 7 arbejdsdage. Starten af perioden for levering af produktet til kunden tælles som følger:
-
Hvis kunden vælger betalingsmetode ved bankoverførsel, elektronisk betaling eller betalingskort - fra datoen for kreditering af sælgers bankkonto eller afregningskonto.
-
Hvis kunden vælger betalingsmetode ved levering - fra datoen for salgsaftalen.
-
-
Fristen for at produktet afhentes af kunden - hvis kunden vælger en personlig produktsamling, er produktet klar til afhentning af kunden til tiden op til 7 hverdagemedmindre en kortere frist er angivet i beskrivelsen af produktet eller ved bestillingen. For produkter med forskellige vilkår for indsamling er beredskabsperioden for indsamling den længste frist, der dog ikke må overstige 7 arbejdsdage. Kunden vil yderligere blive informeret af sælger om produktets parathed til afhentning via at sende en passende e-mail til kundens e-mail-adresse, der blev oplyst ved bestillingen. Begyndelsen af produktets beredskab til afhentning af kunden tælles som følger:
-
Hvis kunden vælger betalingsmetode ved bankoverførsel, elektronisk betaling eller betalingskort - fra datoen for kreditering af sælgers bankkonto eller afregningskonto.
-
Hvis kunden vælger kontant ved levering - fra datoen for salgsaftalen.
-
-
-
PRODUKTKLAGE
(GÆLDER FOR SALGSKONTRAKTER SLUTTET FRA 25. DECEMBER 2014)-
Grundlaget og omfanget af sælgers ansvar over for kunden, hvis det solgte produkt har en fysisk eller juridisk defekt (garanti), er defineret af almindeligt gældende lovgivning, især i civilloven.
-
Sælger er forpligtet til at give Kunden et Produkt uden fejl. Detaljerede oplysninger om sælgers ansvar for en produktfejl og kundens rettigheder er specificeret på webstedet for onlinebutikken i fanen " Klager over varerne".
-
Klagen kan indsendes af kunden, f.eks .:
-
skriftligt til følgende adresse: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice;
-
i elektronisk form via e-mail til følgende adresse: butik @ KeeShoes;
-
-
Det anbefales, at kunden i beskrivelsen af klagen angiver: (1) oplysninger og omstændigheder vedrørende klagens emne, især fejlens art og dato; (2) kræve en metode til at bringe produktet i overensstemmelse med salgsaftalen eller en erklæring om prisnedsættelse eller tilbagetrækning fra salgsaftalen og (3) kontaktoplysninger på den person, der indsender klagen - dette vil lette og fremskynde behandling af klagen fra sælger. Kravene i den foregående sætning er kun anbefalinger og påvirker ikke effektiviteten af klager, der indsendes uden den anbefalede beskrivelse af klagen.
-
Sælger vil besvare Kundens klage med det samme, senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for dens indsendelse. Manglende reaktion på sælger inden for ovennævnte frist betyder, at sælger fandt klagen berettiget.
-
I tilfælde af at sælger reagerer på kundens klage eller henvendelse Kundens rettigheder under garantien det vil være nødvendigt at levere produktet til sælgeren, vil kunden blive bedt af sælgeren om at levere produktet for sælgers regning til adressen ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice. Hvis kundens levering af produktet imidlertid ville være umulig eller overdrevent vanskelig på grund af defekttypen, produkttypen eller installationsmetoden, vil kunden blive bedt om at stille sælgers produkt til rådighed, efter forudgående aftale på det sted, hvor produktet er placeret.
-
Anmodningen om at levere det produkt, der er omhandlet i punkt 6.6 i forordningen påvirker ikke tidsfristen for sælgers svar på kundens klage, der henvises til i punkt 6.5 i forordningen og krænker ikke kundens ret til at anmode sælger om at adskille det defekte produkt og geninstallere produktet efter udskiftning med et defektfrit eller fjernelse af den defekt, der er omtalt i art. 561 [1] i borgerloven.
-
-
EKSTRAJUDISKE METODER TIL AFGØRELSE AF KLAGER OG FORPLIGTELSE AF KLAMMER, UDEN FOR REGLER FOR ADGANG TIL DENNE PROCEDURER
-
Detaljerede oplysninger om muligheden for, at kunden som forbruger kan anvende udenretslige midler til at behandle klager og klager, og reglerne for adgang til disse procedurer er tilgængelige på kontorer og på hjemmesiderne for poviat (kommunale) forbrugerombudsmænd, sociale organisationer, hvis lovpligtige opgaver omfatter forbrugerbeskyttelse, inspektioner for handelstilsyn og på følgende internetadresser for kontoret for konkurrence og forbrugerbeskyttelse: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php og http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
-
Kunden, der er forbruger, har følgende eksempler på muligheder for at bruge udenretslige klagemuligheder og klagemetoder:
-
Kunden er berettiget til at henvende sig til en permanent mindelig forbrugerdomstol, der er nævnt i art. 37 i lov af 15. december 2000 om handelstilsyn (Journal of Laws fra 2001, nr. 4, punkt 25, som ændret), med en anmodning om at bilægge en tvist, der skyldes den indgåede salgsaftale. Reglerne for tilrettelæggelse og drift af permanente forbrugerdomstole er specificeret i justitsministerens bekendtgørelse af 25. september 2001 om reglerne for tilrettelæggelse og drift af permanente forbrugerdomstole. (Journal of Laws 2001, nr. 113, punkt 1214).
-
Kunden er berettiget til at henvende sig til provinsinspektøren for handelstilsyn i henhold til art. 36 i lov af 15. december 2000 om handelstilsyn (Journal of Laws fra 2001, nr. 4, punkt 25, som ændret), med anmodning om at indlede mæglingsprocedure om den mindelige løsning af tvisten mellem kunden og Sælger. Oplysninger om reglerne og proceduren for mæglingsproceduren, der foretages af provinsinspektøren for handelstilsynet, er tilgængelige på kontorerne og på webstederne for de enkelte provinsielle inspektioner for handelstilsynet.
-
Kunden kan få gratis hjælp til at løse tvisten mellem kunden og sælgeren, også ved hjælp af gratis bistand fra en poviat (kommunal) forbrugerombudsmand eller en social organisation, hvis lovpligtige opgaver omfatter forbrugerbeskyttelse (herunder forbrugerforbundet, sammenslutning af polske forbrugere). Rådgivning ydes af Forbrugerforbundet på det gratis forbrugerhotline 800 007 707 og af den polske forbrugerforening på e-mail-adressen: [email protected].
-
-
På adressen http://ec.europa.eu/consumers/odr en platform til online tvistbilæggelse mellem forbrugere og iværksættere på EU -niveau (ODR -platform) er tilgængelig. ODR-platformen er et interaktivt og flersproget websted med en one-stop-butik for forbrugere og iværksættere, der søger udenretslig bilæggelse af en tvist om kontraktmæssige forpligtelser, der følger af en online salgstale eller kontrakt om levering af tjenester.
-
-
RETTEN TIL AT TEGNE FRA KONTRAKTEN
(GÆLDER FOR SALGSKONTRAKTER SLUTTET FRA 25. DECEMBER 2014)-
En forbruger, der har indgået en distanceaftale, kan inden for 14 kalenderdage trække sig fra den uden at angive en grund og uden at pådrage sig omkostninger, undtagen de angivne omkostninger i punkt 8.8 i forordningen. For at overholde fristen er det nok at sende en erklæring inden udløbet. Erklæringen om tilbagetrækning fra kontrakten kan indsendes, f.eks .:
-
skriftligt til følgende adresse: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice;
-
i elektronisk form via e-mail til følgende adresse: butik @ KeeShoes;
-
-
En eksemplarisk model tilbagetrækningsformular er inkluderet i bilag 2 til forbrugerrettighedsloven og er desuden tilgængelig på onlinebutikkens websted under fanen "Produktretur"". Forbrugeren må bruge formularskabelonen, men det er ikke obligatorisk.
-
Perioden for tilbagetrækning fra kontrakten begynder:
-
for en kontrakt, hvis sælger udsteder produktet, ved at være forpligtet til at overdrage sit ejerskab (f.eks. salgsaftale) - fra at tage produktet i besiddelse af forbrugeren eller en tredjemand, der er udpeget af ham en anden end transportøren, og i tilfælde af en kontrakt, der: (1) omfatter mange produkter, der leveres separat, i partier eller i dele - fra at tage det sidste produkt, parti eller del i besiddelse, eller (2) består i regelmæssig levering af produkter i en bestemt periode - fra at overtage det første af produkterne
-
for andre kontrakter - fra datoen for kontraktens indgåelse.
-
-
I tilfælde af tilbagetrækning fra en distancekontrakt betragtes kontrakten som ugyldig.
-
Sælger er forpligtet til straks, senest inden for 14 kalenderdage fra datoen for modtagelse af forbrugerens erklæring ved tilbagetrækning fra kontrakten, at returnere alle betalinger foretaget af ham, inklusive omkostninger ved levering af produktet (undtagen ekstra omkostninger som følge af den leveringsmetode, som kunden har valgt, bortset fra den billigste standardleveringsmetode, der er tilgængelig i onlinebutikken). Sælgeren refunderer betalingen ved hjælp af den samme betalingsmetode, som forbrugeren brugte, medmindre forbrugeren udtrykkeligt har accepteret en anden returmetode, hvilket ikke medfører omkostninger for ham. Hvis sælger ikke har tilbudt at afhente produktet fra forbrugeren selv, kan han tilbageholde tilbagebetalingen af betalinger modtaget fra forbrugeren, indtil produktet returneres, eller forbrugeren fremlægger bevis for sin returnering, alt efter hvad der først sker.
-
Forbrugeren er forpligtet til straks senest inden for 14 kalenderdage fra den dato, hvor han trak sig fra kontrakten, at returnere produktet til sælgeren eller aflevere det til en person, der er autoriseret af sælgeren til afhentning, medmindre sælgeren foreslog, at han vil selv afhente produktet. For at overholde fristen er det nok at returnere produktet inden udløbet. Forbrugeren kan returnere produktet til følgende adresse: ul. Jagiellońska 1, 96-100 Skierniewice.
-
Forbrugeren er ansvarlig for at reducere produktets værdi som følge af at bruge det på en måde, der går ud over, hvad der er nødvendigt for at fastslå produktets art, egenskaber og funktion.
-
Mulige omkostninger i forbindelse med forbrugerens tilbagetrækning fra kontrakten, som forbrugeren er forpligtet til at afholde:
-
Hvis forbrugeren har valgt en anden produktleveringsmetode end den billigste standardleveringsmetode, der er tilgængelig i onlinebutikken, er sælger ikke forpligtet til at tilbagebetale de ekstra omkostninger, som forbrugeren afholder.
-
Forbrugeren afholder de direkte omkostninger ved returnering af produktet.
-
I tilfælde af et produkt, der er en tjeneste, hvis ydelse - på udtrykkelig anmodning fra forbrugeren - begyndte inden fristen for at trække sig tilbage fra kontrakten, den forbruger, der udøver retten til at trække sig tilbage fra kontrakten efter at have fremsat en sådan anmodning , er forpligtet til at betale for de ydelser, der er opfyldt, indtil tilbagetrækningen fra kontrakten. Betalingsbeløbet beregnes i forhold til omfanget af den ydede service under hensyntagen til den pris eller det vederlag, der er aftalt i kontrakten. Hvis prisen eller vederlaget er for stort, er beregningsgrundlaget for dette beløb markedsværdien af den ydede service.
-
-
Forbrugeren har ikke ret til at fortryde en distanceaftale i forbindelse med kontrakter:
-
(1) for levering af tjenester, hvis Sælger fuldt ud har udført tjenesten med udtrykkeligt samtykke fra forbrugeren, der blev informeret før tjenestens begyndelse om, at han efter sælgerens ydelse vil miste retten at trække sig fra kontrakten (2) hvor prisen eller vederlaget afhænger af udsving på det finansielle marked, som sælger ikke har kontrol over, og som kan forekomme inden fristen for at trække sig ud af kontrakten (3) hvor tjenestens genstand er et ikke-præfabrikeret produkt, fremstillet i henhold til forbrugerens specifikationer eller tjener til at opfylde hans individuelle behov (4) hvor tjenestens genstand er et produkt, der hurtigt forringes eller har en kort holdbarhed (5) hvor tjenestens genstand er et produkt leveret i en forseglet pakke, som efter åbning af pakken ikke kan returneres på grund af sundhedsbeskyttelse eller hygiejniske årsager, hvis pakken er blevet åbnet efter levering; (6) hvor tjenestens genstand er produkter, der efter levering på grund af deres art er uadskilleligt forbundet med andre ting; (7) hvor genstanden for tjenesten er alkoholholdige drikkevarer, hvis pris blev aftalt ved salgsaftalens indgåelse, og hvis levering først kan finde sted efter 30 dage, og hvis værdi afhænger af udsving i markedet som sælger ikke har kontrol over; (8) hvor forbrugeren udtrykkeligt har anmodet sælgeren om at komme til ham for hurtig reparation eller vedligeholdelse hvis Sælger leverer andre tjenester end dem, som forbrugeren har anmodet om, eller leverer andre produkter end reservedele, der er nødvendige til reparation eller vedligeholdelse, har forbrugeren ret til at trække sig tilbage fra kontrakten med hensyn til yderligere tjenester eller produkter; (9) hvor tjenestens emne er lyd- eller visuelle optagelser eller computersoftware leveret i en forseglet pakke, hvis pakken er blevet åbnet efter levering (10) til levering af aviser, tidsskrifter eller blade med undtagelse af abonnementskontrakter (11) afsluttet gennem en offentlig auktion (12) til levering af indkvarteringstjenester, bortset fra til beboelsesformål, transport af varer, biludlejning, forplejning, tjenester i forbindelse med fritid, underholdning, sport eller kulturelle begivenheder, hvis kontrakten angiver dagen for eller leveringsperioden (13) til levering af digitalt indhold, der ikke er optaget på et håndgribeligt medium, hvis ydelsen begyndte med forbrugerens udtrykkelige samtykke inden fristen for at trække sig ud af kontrakten og efter at have underrettet sælgeren om tabet af retten til at fortryde kontrakt.
-
-
-
BESTEMMELSER VEDRØRENDE ENTREPRENEURS
-
Dette afsnit i forskrifterne og bestemmelserne heri gælder kun for kunder og servicebrugere, der ikke er forbrugere.
-
Sælger har ret til at trække sig tilbage fra salgsaftalen, der er indgået med kunden, og som ikke er forbruger inden for 14 kalenderdage fra datoen for dens indgåelse. Tilbagekaldelse af salgsaftalen i dette tilfælde kan finde sted uden at give en begrundelse og giver ikke anledning til krav fra kundens side, som ikke er forbruger mod sælger.
-
For Kunder, der ikke er forbrugere, har Sælger ret til at begrænse de tilgængelige betalingsmetoder, herunder kræve en forudbetaling helt eller delvist, uanset hvilken betalingsmetode Kunden vælger og indgåelse af en salgsaftale .
-
Når sælger frigiver produktet til transportøren, overføres fordele og byrder forbundet med produktet og risikoen for utilsigtet tab eller beskadigelse af produktet til kunden, der ikke er en forbruger. I et sådant tilfælde er sælger ikke ansvarlig for tab, defekter eller beskadigelser af produktet som følge af dets accept til transport, indtil det er leveret til kunden og for forsinkelse i transporten af forsendelsen.
-
Hvis produktet sendes til kunden via en transportør, er den kunde, der ikke er en forbruger, forpligtet til at inspicere pakken i tide og på den måde, der accepteres for sådanne pakker. Hvis det konstaterer, at produktet er gået tabt eller beskadiget under transport, er det forpligtet til at udføre alle nødvendige handlinger for at fastslå transportørens ansvar.
-
I henhold til art. 558 § 1 i civilloven, er sælgers ansvar under garantien for produktet over for kunden, der ikke er en forbruger, udelukket.
-
For kunder, der ikke er forbrugere, kan tjenesteudbyderen opsige kontrakten om levering af elektroniske tjenester med øjeblikkelig virkning og uden begrundelse ved at sende kunden en passende erklæring.
-
Serviceudbyderens / sælgerens ansvar over for tjenestemodtageren / kunden, der ikke er forbruger, uanset dets retsgrundlag, er begrænset - både som en del af et enkelt krav såvel som for alle krav i alt - op til beløbet af den betalte pris og leveringsomkostninger i henhold til salgsaftalen, men ikke mere end op til et beløb på tusind zloty. Tjenesteudbyderen / sælgeren er ansvarlig over for tjenestemodtageren / kunden, der ikke kun er en forbruger for typiske skader, der kan forudsiges på tidspunktet for indgåelsen af kontrakten, og er ikke ansvarlig for de tabte fordele i forhold til tjenestemodtageren / kunden, der ikke er en forbruger.
-
Eventuelle tvister, der opstår mellem sælger / tjenesteudbyder og kunden / servicemodtageren, og som ikke er en forbruger, skal forelægges den domstol, der har jurisdiktion over sælgerens / tjenesteudbyderens sæde.
-
-
AFSLUTTENDE BESTEMMELSER
-
Aftaler indgået via onlinebutikken indgås på polsk.
-
Ændring af reglerne:
-
Tjenesteudbyderen forbeholder sig retten til at ændre reglerne af vigtige årsager, det vil sige: ændringer i loven; ændringer i betalings- og leveringsmetoder - i det omfang disse ændringer påvirker gennemførelsen af bestemmelserne i disse forordninger.
-
I tilfælde af indgåelse af kontinuerlige kontrakter på grundlag af disse regler (f.eks. Levering af elektroniske tjenester - Konto) de ændrede forskrifter binder servicemodtageren, hvis kravene i art. 384 og 384 [1] i civilloven, det vil sige, at tjenestemodtageren blev korrekt informeret om ændringerne og opsagde ikke kontrakten inden for 14 kalenderdage fra meddelelsesdatoen. I tilfælde af at ændringen af forskrifterne medfører indførelse af nye gebyrer eller en stigning i de eksisterende gebyrer, har servicemodtageren, der er forbruger, ret til at trække sig tilbage fra kontrakten.
-
I tilfælde af indgåelse af kontrakter af en anden art end løbende kontrakter (f.eks. Salgsaftale) på grundlag af disse regler, vil ændringerne af forordningen ikke på nogen måde krænke de erhvervede rettigheder for servicemodtagere / kunder, der er forbrugere inden datoen fra ikrafttrædelsen af ændringerne til forordningen, især vil ændringer til forordningen ikke have indflydelse på allerede afgivne eller afgivne ordrer og indgåede, implementerede eller udførte salgsaftaler.
-
-
I spørgsmål, der ikke er omfattet af disse forordninger, finder almindeligt gældende bestemmelser i polsk lov anvendelse, navnlig: Civil Code; lov om levering af elektroniske tjenester af 18. juli 2002 (Journal of Laws 2002 nr. 144, punkt 1204, med senere ændringer) for salgsaftaler indgået fra 25. december 2014 med kunder, der er forbrugere - bestemmelserne i lov om forbrugerrettigheder af 30. maj 2014 (Journal of Laws fra 2014, punkt 827 med ændringer); og andre relevante bestemmelser i almindeligt gældende lovgivning.
-